انتخاب لباس برای افراد چاق

انتخاب لباس برای افراد چاق

انتخاب لباس برای افراد چاق

زمانی که به یک محفل دعوت می شوید به خصوص وقتی مراسم رسمی باشد. دغدغه ی اصلی انتخاب لباس است. اما این دغدغه برای افراد چاق دو برابر است، انتخاب لباسی که ظاهر آنها را مناسب ‌تر و زیباتر نشان دهد بسیار مهم است.

لباسی که در این مراسم می پوشید رابطه ی مستقیم به درک افراد از شخصیت شما دارد، انتخاب سبک پوشش می تواند شما را فردی آراسته، متین و با وقار جلوه دهد و یا برعکس انتخاب نادرست شما را فردی شلخته به افراد معرفی می کند.

به نظر می رسد استفاده از کت و شلوار در این مجالس ایده ی مناسبی باشد. ما در کژوال مزون بهترین مارک های کت و شلوار اصفهان را برای شما عزیزان فراهم آورده ایم تا بتوانید بدون دغدغه بهترین انتخاب را داشته باشید.

سبک لباس مناسب آقایان چاق

یک باور غلط در مورد انتخاب لباس افراد چاق استفاده از لباس های گشاد است. اما این کاملا اشتباه است فرقی نمی کند شما چاق باشید یا لاغر و یا تناسب اندام داشته باشید. لباسی که می پوشید باید سایزتان باشد.

زمان انتخاب لباس برای افراد چاق بهتر است به طراحی و دوخت متناسب برای این افراد توجه کنید. انتخاب لباس های گشاد یا خیلی تنگ هر کدام نقص هایی دارند.  برای افراد چاق بهتر است لباس هایی با پارچه های ساده تر و نازک تر انتخاب شود. زمانی که پارچه لباس نقش دار باشد یا به اصطلاح خودمان شلوغ باشد باعث ‌می شود افراد بیشتر به لباس شما توجه کنند در نتیجه سایز شما بیشتر به چشم می آید.

در مورد لباس های زخیم نیز مشکل اینجاست که هر چه پارچه زخیم تر باشد سبب می شود که هیکل شما برجسته تر نشان داده شود. همینطور لباس هایی که با پارچه های زخیم یا به اصطلاح سنگین دوخته شده اند، باعث تعریق بیشتر می شوند و این موضوع برای افراد چاق بیشتر اتفاق می افتد که خوشایند نیست.

رنگ مناسب برای لباس افراد چاق

ست کردن رنگ لباس ها از اصولی است که باعث می شود ظاهر شما شیک و زیبا به نظر برسد. در این مورد بهتر است بدانید افراد چاق نیز از نظر تناسب اندام با یکدیگر متفاوت هستند به طور مثال گاهی بالاتنه ی چاق تری دارند و یا بالعکس پایین تنه چاق تر است و یا کل بدن به یک اندازه درشت است.

بر این اساس انتخاب لباس نیز برای این افراد متفاوت است. پس اگر بالا تنه ی چاق تری دارید بهتر است از یک پیراهن یا تیشرت با رنگ تیره و ساده استفاده کنید و آن را با یک شلوار لی آبی ست کنید. اما اگر بالاتنه ی لاغری دارید و تنها در قسمت کمر و ران ها چاق تر هستید انتخاب استایلی که در ناحیه ی کمر جمع می شود انتخاب مناسبی است.

و اگر جزو گروه سوم هستید و چاقی بالاتنه و پایین تنه یکسان است بهترین ست استفاده از لباس های با تیم رنگی یکسان و تیره است. با توضیحات داده شده شاید فکر کنید بهترین رنگ برای افراد چاق رنگ های تیره هستند و آنها نمی‌توانند از رنگ های روشن استفاده کنند. اما این چنین نیست افراد چاق نیز می توانند به راحتی لباس هایی با رنگ های روشن بپوشند اما بهتر است از لباس های تک رنگ و بدون طرح استفاده کنند و به سایز لباس حتما توجه کنند. لباس های با رنگ روشن و راه های عمودی نیز گزینه ی مناسبی است.

رنگ مناسب برای لباس افراد چاق

شلوار مناسب برای افراد چاق

یکی از معضلات افراد چاق پیدا کرد شلوار با فاق و کمر مناسب سایزشان است. در انتخاب شلوار افراد چاق و قد کوتاه باید یک قانون را رعایت کنند. شلوارهای راسته بهترین مدل برای آنها است. شلوارهای راسته باعث می شود فرم پای شما یدست به چشم بیاید.

شلوار های دم پا گشاد هم برای افرادی مناسب است که چاقی قسمت پایین پای آنها از قسمت ران بیشتر تر باشد انتخاب این شلوار باعث می شود تناسب بین بالا و پایین پای شما برقرار شود.اما برای افراد با قد کوتاه پوشیدن شلوار دم پا گشاد توصیه نمی شود.  در خصوص رنگ برای شلوار هم بهتر است از میان رنگ های تیره یکی را انتخاب کنید.

پارچه ی مناسب برای شلوار این افراد نیز برخلاف باور عموم پارچه های ضخیم است. در نتیجه انتخاب شلوار جین با نکات گفته شده انتخابی درست و مناسب است. یعنی شلوار جین راسته که به پای شما نچسبد و احساس راحتی در آن داشته باشید . برای خرید شلوار می‌توانید به صورت آنلاین در حراج کت وشلوار اصفهان بهترین خرید را داشته باشید.

لباس رسمی برای افراد چاق

انتخاب لباس رسمی نیز برای افراد چاق نکات زیادی دارد. شاید فکر کنید افرادی که چاق هستند به علت اضافه وزن خود هنگام پوشیدن کت و شلوار شلخته به نظر می رسند. اما این طور نیست با رعایت نکات مربوط به انتخاب لباس، تیپ رسمی آنها می تواند بسیار شیک و جذاب باشد. مهمترین مورد در انتخاب لباس رسمی برای این افراد سایز بودن لباس است، که اکثراً به دلیل نبود سایز مناسب مجبور می شوند سایز های کوچکتر انتخاب کنند که باعث می شود لباس برایشان تنگ باشد.

در این حالت به خاطر اینکه لباس زیادی به تن می چسبد جیب ها، سرشانه ها و آستین ها بد فرم می ایستند و لباس از ریخت می افتد. زمان خرید لباس رسمی اگر سایز مناسب خود را در بازار پیدا نکردید حتما از یک خیاط کمک بگیرید و کت و شلواری با سایز خودتان بدوزید.

برای انتخاب شلوار نیز بهتر از از شلوار های فاق بلند استفاده کنید و کمربندی که می خرید هم رنگ شلوار باشد. مردان چاق به هیچ وجه نباید شلوار با فاق کوتاه بپوشند همچنین اصول ست کردن شلوار با کفش مناسب آن نیز از مواردی است که باید به آن توجه کنید. به یاد داشته باشید افراد چاق نباید لبه شلوار جین را تا بزنند. و شلوار های پارچه‌های دم پا پاکتی نیز انتخاب مناسبی نیستند.

یقه ی مناسب پیراهن افراد چاق

از دیگر نکات مورد توجه هنگام خرید پیراهن برای افراد چاق انتخاب پیراهن یقه هفت است. یقه هفت باعث می شود گردن شما نازک تر به نظر برسد و نگاه بیننده به صورت شما باشد. استفاده از لباس هایی با یقه ی پهن ، یقه اسکی و یقه گرد به شما توصیه نمی شود.

انتخاب لباس برای افراد چاق

انتخاب کت

افراد چاق بهتر است کت های سه دگمه انتخاب کرده و حتما دکمه بالایی را باز بگذارند. پوشیدن این مدل کت ها  باعث می شود افراد لاغر تر و کشیده تر به چشم‌ بیایند. همچنین از پوشیدن کت های با پارچه های ضخیم و حجیم خوداری کنید. در فصل سرد بهتر است از لباس های دوخته شده با پارچه ی کشمیری استفاده کنید. که هم گرمای خوبی دارند و هم نازک هستند.

سخن پایانی

اگر چاق هستید نگران نوع استایل خود نباشید هر آنچه دوس دارید بپوشید اما درست انتخاب کنید. نوع دوخت و پارچه را مورد توجه قرار دهید. از فروشگاه هایی که مشاوره های درست می دهند خرید کنید و اگر لباس سایز خود را در بازار پیدا نکردید به سراغ دوختن لباس بروید و مدل دلخواهتان را با سایز مناسب خود بدوزید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *